Cila Nasıl Olmalı?

Bana göre ipek mat cila en uygunudur, Hem ömür hemde kullanım açısından, mdf yi makinaya sokup hareli mi yapmışlar bir de bunu matah bir şey diye anlatıyorlar.
Kalın zımpara ile üst yüzeye kaplamadaki freze görüntüsü verilmiş, ya da tarakla su boyası çekilmiş olabilir. İlk söylediğim doğru bir şey değil ki mdf tablayı alttan bağlasa bile dönmeye çalşacak (eğrilmeye), mdf nin yüzey özelliğini yok etmişler sanki tüylü gibi bir yapı oluşmuştur.
İkinci söylediğim ise eskiden beri yapılan bir yöntem, eskitme tarzı ürünlerde de kahve tonlarında bulamaç gibi bir boya yapıp tarakla bunu mdf üstüne yayıp üstüne cila atıyorlardı, benzer bir uygulama olmalı.

Sonuçta her ikisinide almanı tavsiye etmem.
Parçalar muhtemelen yekparedir.O kadar da çingenelik yapacaklarını zannetmem. Zaten mdf plakasının ebatlarından 3660*1830 ölçüsü bir çok üründe yakpare kullanım sağlar.

Ben daima masif veya masif+sunta üstü doğal kaplama ürünler öneriyorum. Tabiki bu tip ürünler pahalılar ama, inanın yıllarca kullanırsınız.
Bu tür ürünlerde kapaklardaki tas menteşe deliklerine bakarak, çekmeceleri yerinden söküp taban ve arka tablarına bakarak, dolaplarda ek yerlerine, taç bandı ve kordon eklerine bakarak malzemeyi anlayabilirsiniz.
Çok iyi yapılmış , masif çerçeveli sunta üzeri kaplamalar var.Ama kaplamaları en çok kaplama ek yerlerinden (dikine tüm panel boyunca bir çizgi) ayırt edebilirsiniz. Harelilerde çok net fark edilir, freze de daha zor ama kesin fark edilir.
Zaten geniş yüzeylerde yekpare bir masif kullanmakta oldukça zordur, tavsiyede edilmez.Genelde kaplama yapılır. Bu yüzden masif + sunta üzeri doğal kaplama en iyi tercih.
Mdf ile ilgili çok şey söyledim hatta piyasa tabiri kullanınca eleştirildimde. Ben mdf yi banyolarda ve lake uygulamaları dışında kullanmayı uygun bulmuyorum.
Kolay gelsin.
kaynak
Önceki Konu Sonraki Konu